14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Alla som är tillsammans med någon tycker den här dagen är så bra och söt.
Alla som är singlar hatar dagen och tycker det bara är ett sätt för butikerna att tjäna pengar.

Jag tycker dagar som Alla hjärtans dag, mors dag, fars dag osv är onödiga. Dom går ut på att man ska visa uppskattning och kärlek, men jag förstår inte grejen med att ha en speciell dag för just sånt här.

Om man säger till sin mamma att man älskar henne en random dag, lär ju det kännas mer äkta än att man säger det på mors dag. För det är typ en oskriven regel om att man SKA säga så till sin mamma på mors dag.

I min familj firar vi inget av det här, och det tycker jag är skönt. Känns bara töntigt och onödigt.

Och dom som är i ett förhållande och läser det här kommer tycka jag är en bitter singel, som inte har något bättre för mig än att gnälla.

Och alla som är singlar och inte trivs med det kommer hålla med mig till en viss del.

Nåväl, jag har ingen pojkvän att fira den här dagen med, visst känns det lite extra när man läser på andras bloggar om hur dom ska fira dagen med sin älskling. Men jag är lika ensam idag som alla andra jävla dagar. Så vafan är skillnaden, EGENTLIGEN?

baah. Fis på er. Nu ska jag äta mat.

2 kommentarer:

thessan sa...

hahahaha du låter verkligen BITTER! :D

Josefina sa...

bitterbitter.. hahaha, nejdå ;) kan väl hålla med dig till en viss del!

Svar: haha hade bara inget att skriva så skrev bara en sak jag sa till min vän Stephanie under en lektion ;)