17 juni 2009

helt sjukt

Idag läste jag tidningen när jag åt frukost, och då läste jag om Therese mordet, och då stod det att dom två åtalade kunde få 4 max 6 års "fängelse" är ju inte fängelse eftersom dom bara är 16, men nått sånt där ungdomsgrejs skulle dom eventuellt få komma till. MEN iallafall.

Sen fortsatte jag läsa, och läste om en kille som bor i New York, och han har gripits för djurplågeri, då han har torterat en hel del katter till döds där han bor, och han riskerar 158 års fängelse för djurplågeri!

Och sen har dom här två idioterna i Sverige haft ihjäl en människa, och får 4-6 år, på en ungdomsvårds skola eller liknande, det är helt sjukt! Den här USA killen har ju "bara" haft ihjäl katter och får ev ett sånt långt straff.

Helt jävla sjukt, Sverige borde bli lite mer som USA på den här punkten.

2 kommentarer:

thessssssssssssan sa...

hela inlägget började ju fel, "jag läste tidningen"... hmm.

bella karlsson :) sa...

det där therese mordet är så sjukt ;o